E-koordynator programu w Zespole Szkół nr 1 : Marcin Idaszek
Nauczycielskie zespoły samokształceniowe:
Szkolenia z zakresu stosowania TIK w nauczaniu:
Brak możliwości pełnej oceny wpływu stosowania TIK z zastosowaniem tablicy interaktywnej ze względu na przymusowe zamknięcie szkół związane z pandemią COVID-19. W ramach Programu (po powrocie uczniów do szkół) zrealizowano zajęcia otwarte z wykorzystaniem TIK w praktycznym nauczaniu:
Podjęto współpracę z firmą Samsung, w ramach projektu P-TECH, realizując zajęcia on-line prowadzone z siedziby firmy z uczniami klasy technikum informatycznego przygotowujących się do egzaminów z kwalifikacji zawodowej z wykorzystaniem tablicy interaktywnej do bezpośredniej komunikacji i rozwiązywania zadań.
Podjęto współpracę z przedstawicielami firmy IBM Romanem Krzosem i Patrickiem Kozakiewiczem w sprawie zorganizowania dla uczniów naszej szkoły serii zajęć z Mindfulness. Eksperci z IBM i Centrum Mindfulness Uniwersytetu Oxford połączyli siły, aby nauczyć młodych ludzi czterech łatwych, świadomych praktyk, które mogą wypróbować już dziś – konferencje on-line.
Powstałe korzyści jakie można było zaobserwować w tym krótkim okresie czasu pracy z uczniami (od 17 maja) to:
Ze względu na zaistniałą sytuację związaną z pandemią COVID-19, która wpłynęła na decyzję dotyczącą zamknięcia szkół i brak uczniów w szkole, realizacja zadań wynikających z udziału w Programie była utrudniona. Tablica była częściowo wykorzystywana w trakcie zajęć praktycznych (montaż układów mechatronicznych oraz układów automatyki przemysłowej) dla uczniów klas przygotowujących się do egzaminu praktycznego, gdyż celem tych zajęć było przygotowanie uczniów do prac manualnych pojawiających się na egzaminie praktycznym z konkretnych kwalifikacji zawodowych. Technologie informacyjno-komunikacyjne w dobie pandemii były stosowane przez każdego z nauczycieli w postaci zajęć online z wykorzystaniem komputera. Optymistycznie zakładając, iż w nowym roku szkolnym szkoły będą funkcjonowały w trybie stacjonarnym, będzie możliwa pełna realizacja zadań Programu i będzie można stwierdzić, że korzyści z uczestnictwa będą następujące: